donderdag 9 september 2010

Gr 20 Corsica 2010 dag 4

Zondag 4 juli

Etappe 3: Refuge de Carozzu naar Haut Asco (+790m, -638m, 6u10, )

Direct na de hut ligt de prachtige hangbrug, de ‘passerelle de Spasimata’. Daarna klim je via een gepolijste rotsbodem de vallei uit, via een meertje naar een tweede col, om daarna snel af te dalen naar de refuge.

Vanochtend waren we frisse meiden. Beide hadden we goed geslapen met natuurlijk ons inslaappilleke. Dus ... om 5 u eruit zodat we om 5u45 weg waren. Er was een kleine korte daling en al snel arriveerden we aan de sjieke hangbrug over de Spisimata.

Hierna veel klimmen, blokwerk, kettingen, vloeken op de stokken die bleven hangen,… we worden afgezaagd ‘prachtige uitzichten’. Het tempo zat heel goed. Rustig maar gestaag. Na ongeveer 3 uur stappen konden we dalen. Weer gevaarlijk en moeilijk en niet zo leuk.
Als onze benen nu eens 30cm langer waren en onze rugzak 5 kg lichter dan was er geen probleem.
Toch blijft het genieten. !!!!

Op bepaalde momenten begonnen onze benen toch wel wat moeheid te vertonen; Hilde had even een misstap begaan en rolde toch wel wat naar beneden; Een kapotte hand, knie die toch wel wat gehavend was. Na wat verzorging toch maar rustig naar de gite.
Het was een prachtige gite. Mooie keuken, rustige slaapplaatsen en sjiek terras waar we zalig onze DOS konden drinken.
In de buurt was er een goed restaurant ( lag aan een skistation) waar we 's avonds
ons lekker konden laten gaan in lekker eten .
Prachtig uitzicht !!!

We hebben de gardien toch eens laten kijken naar Hilde haar knie want morgen staat het zware programma erop nl Cirque de la Solitude dus..... uitkijken, en voorzichtig wezen ;
Het was een behoorlijke klimdag maar toch wel meer dan de moeite !!

Laat hier je reactie achter! Nu, google heeft net een nieuwe spamfilter geĂ¯nstalleerd. Als je een reactie achterlaat zonder je google-account, dan wordt dit automatisch aanzien als spam en wordt het niet onmiddellijk gepubliceerd. Maar geen nood, zodra Lea merkt dat je bericht geen spam is, kan ze het handmatig er toch terug opzetten, maar het kan dus eventjes duren vooraleer je reactie gepubliceerd wordt. Dank je voor de moeite!