zaterdag 28 augustus 2010

Gr 20 Corsica 2010 dag 3


Zaterdag 3 juli


Etappe 2 : Van Ortu di u Piobbu naar Carozzu ( + 667m; -917 m, 7 u )







Zoals goede stappers zijn we nu ook weer vroeg uit te veren. Het is een pittig begin , maar al snel een prachtig uitzicht ( in de verte zie je Calvi liggen ).




We kunnen effe op adem komen door wat te moeten dalen, maar dan begint het klimwerk ! Ja, over hogemaar vooral vele rotsen. Af en toe zie je al een zekerheid ingebouwd : hier kan je je vasthouden aan wat kettingen tegen de rotsen. Het is en blijft echt klimwerk. Met de goede gevulde rugzak is het behoorlijk zwaar maar prachtig . Na heel wat zweetwerk volgt een goede, zware afdaling; Zoals iedereen denk je dat het klimwerk voorbij gaat zijn , dus minder moe en minder zweet maar in Corsica is dit anders. Echt een heel zware afdaling, schuiven, vallen, en opstaan, ....



Na toch wel iets meer dan 7 u stappen komen we aan een toch wel mooie refuge. Ze ligt in bosrijk gebied maar heel rustig .



Hier hebben we samen met aantal mensen, ( mannen ) gekeken wat een alternatief is om geen 2 etappes te doen op 1 dag ( ik had Corsica wat onderschat )

We blijven genieten van al dat moois!!!!!

Een goede DOS helpt ons op de been, effe lekker eten , slapen en morgen gezond weer op en opnieuw genieten ;

1 opmerking:

  1. Hallo Beste reiziger!!!!
    Net als jullie ben ik van plan om de gr20 te doen dit jaar. Maar ik heb 1 probleempje, ik heb gehoord dat je moet reserveren voor er op te mogen maar ik vind geen enkele site of adres op het internet waar ik een reservatie kan maken voor.
    Het zou te maken hebben met dat de gr20 te populair zou zijn en er dus te veel mensen op zitten. Mocht u weten waar ik kan reserveren, zou u zo vriendelijk willen zijn om mij eens te zeggen hoe en waar ik dit kan doen?
    mijn e-mailadres is glenn_michielsson@hotmail.com

    groetjes
    Glenn

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter! Nu, google heeft net een nieuwe spamfilter geïnstalleerd. Als je een reactie achterlaat zonder je google-account, dan wordt dit automatisch aanzien als spam en wordt het niet onmiddellijk gepubliceerd. Maar geen nood, zodra Lea merkt dat je bericht geen spam is, kan ze het handmatig er toch terug opzetten, maar het kan dus eventjes duren vooraleer je reactie gepubliceerd wordt. Dank je voor de moeite!